Szervezeti felépítés

Igazgatás

Polgármester: Juhász István
 
3032 Apc, Erzsébet tér 1.
Telefon:    37/385-309/102
E-mail:   apc@apc.hu
 
Jegyző: Laskai István
 
3032 Apc, Erzsébet tér 1.
Telefon:    37/385-309/103
E-mail:   apc@apc.hu
 
Ügyfélfogadási rend:
 
hétfő: 8.00 – 12.00
kedd: 13.00 – 16.00
szerda: 8.00-12.00 és 13.00 – 16.00
csütörtök: NINCS ügyfélfogadás
péntek: 8.00-11.00

Titkárság

Ügyintézők:

Zólyomi Zoltánné 

titkárság, anyakönyv, hagyaték

Tel: 37/385-309/101

Józsa-Menus Andrea 

iktatás, temető kataszter, hatósági ügyek, lakcím bejelentés
Tel: 37/385-309/107

Adó, Pénztár 

Ügyintéző:

Varga Szilvia

Tel.: 37/385-309/104

Pénztár nyitvatartása:  

hétfő  8-12-ig

szerda 8-12 és 13-15

Pénzügy, könyvelés

Ügyintézők:

Fónadné Kovács Natália
Tel: 37/385-309/106

Polgár Ildikó
Tel: 37/385-309/105

 

Munkaügy ügyintéző:

Szásziné Nagy Erika
Tel: 37/385-309/105

 

Szociális ügyek

Ügyintéző:

Kovács Tünde

szociális és gyámügyek, anyakönyv, kereskedelmi tevékenység

Tel: 37/385-309/108

Adózással kapcsolatos információk

 Számlaszámok:

  1. Gépjármű adó                       10403538-00031942-00000001
  2. Helyi iparűzési adó              10403538-00031943-00000000
  3. Egyéb beszedés                     10403538-00031949-00000004
  4. Bírság és végrehajtás           10403538-00031950-00000000
  5. Pótlék                                      10403538-00031951-00000009
  6. Talajterhelési díj                   10403538-00031945-00000008
  7. Idegen adó                             10403538-00031944-00000009

Az  állandó jelleggel végett iparűzési tevékenység után fizetendő adó mértéke községünkben változatlanul 1.9 %.

Az ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység után fizetendő adó mértéke (amennyiben a tevékenység végzése a  30 napot meghaladja), a 31. naptól:   2.000 Ft/nap.

 

Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

2019. január 1-től a vállalkozók, vállalkozások kizárólag ügyfél- illetve cégkapun keresztül intézhetik ügyeiket, az elektronikusan az önkormányzat hatáskörébe tartozó helyi és más (pl. gépjárműadó) adóügyekben. A kapcsolattartás módját és formáját az adóigazgatási rendfenntartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (Air.), az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Art.), valamint az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) szabályozza.

Az Eüsztv. 1. § 23. pontjában nevesített gazdálkodó szervezetek kötelesek adóügyeiket elektronikusan intézni (a teljesség igénye nélkül) például:

  • önkormányzatok;
  • gazdasági társaságok;
  • szövetkezetek;
  • állami vállalatok;
  • végrehajtói, ügyvédi, valamint közjegyzői irodák;
  • egyéni cégek;
  • egyéni vállalkozók

Ennek megfelelően az önkormányzati hivatali portálon szinte minden az önkormányzatoknál elektronikusan indítható és intézhető ügyben található elektronikus úton kitölthető és beküldhető űrlap. Az Apc Községi Önkormányzatnál ezen űrlapok, a megfelelő elektronikus azonosítás után, az alábbi linken érhetők el: Önkormányzati Hivatali Portál.

A természetes személy ügyfelek, akik rendelkeznek ügyfélkapuval kérhetik az elektronikus kapcsolattartást, vagy igénybe vehetik az ún. ePapír szolgáltatást, melyen keresztül írhatnak beadványt, a megfelelő mellékletek csatolásával.

A fentieket figyelembe véve, azon egyéni vállalkozók, akik a tevékenységük megszűnését követően NEM jelentették be a helyi adóhatóság felé az őket érintő változást, továbbra is az adószakrendszer „folyamatosan működő adós” nyilvántartásában fognak szerepelni, ezért minden értesítő, valamint határozat elektronikus úton fog érkezni tárhelyükre.

Azon egyéni vállalkozók, vállalkozások, akik a fent említett Cégkapu eléréssel még nem rendelkeznek, a további kellemetlenségek elkerülése érdekében, kérjük mielőbb regisztráljanak!

Részletesebb tájékoztató az alábbi címen olvasható:

E-ügyintézés tájékoztató